søndag den 15. marts 2015

Undgå fejlkøb!

Source:pinterest.

Noget af det værste ved shopping, er de fejlkøb man en gang i mellem ender med at have i skabet. Jeg har dog fundet en måde, at undgå de fleste fejlkøb på.

Jeg shoppede før ret impulsivt hvilket medførte en del fejlkøb, og produkter der hurtigt blev ødelagt pga. dårlig kvalitet. 
Dog har jeg i omkring 1,5 år, ført en liste over de ting jeg manglede, og ønskede mig. 
Der blev løbende tilføjet ting til listen, efterhånden som jeg fandt ting jeg manglede, via forskellige hjemmesider.
Siden da har jeg kun købt ting der står på listen, og jeg har derfor undgået de fleste fejlkøb. 
Listen indeholder både elektronik, tøj, makeup, boligting osv. 

Et nyere tiltag er at jeg gerne vil have en god basisgarderobe, i god kvalitet, som kan holde mange år. Derfor køber jeg nu klassiske sweatere, t-shirts, skjorter osv. i god kvalitet, mens ting som bukser og trends med begrænset levetid, købes så billigt muligt. Jeg kan ikke købe særlig meget, for kvalitetstøj er en del dyrere, til gengæld holder tøjet længere. 

Jeg finder bl.a. inspiration til køb via blogs, pinterest og instagram. Hver gang jeg falder over noget jeg må eje, kommer det på listen. 

På min iPad har jeg forskellige outfit mapper, som har navn efter de forskellige årstider. Her samler jeg billeder af flotte outfits. Jeg er specielt glad for mine mapper om sommeren, da jeg er en idiot til at skabe sommer outfits. Mit lille system hjælper mig når jeg har tøjkrise, så scroller jeg i gennem billederne og krisen bliver for det meste løst. Det er også nyttigt hvis jeg mangler ideer til styling, af et bestemt stykke tøj. 

Det hele lyder meget struktureret, men det er noget der virker for mig. Jeg har mange rutiner og "regler", som hjælper mig med at huske at gøre ting. Her kan jeg nævne min rutine inden jeg skal sove og min regel omkring læbestifter. Min læbestift "regel" er, at jeg skal bruge en hverdagslæbestift hver anden gang jeg skal ud (i hverdagen), da jeg ellers ikke får dem brugt nok.
Håber i synes om min shopping taktik, som både hjælper på pengepung og tøjkriser ;)

See U later, Decorator!

Camilla 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar